»Povračilni ukrepi lahko uničujoče vplivajo ne le na socialni in ekonomski status žvižgačev, temveč imajo lahko uničujoče posledice tudi za njihovo duševno in telesno zdravje. S prenosom direktive EU-ja o zaščiti prijaviteljev v naš pravni red bi jim lažje nudili ustrezno zaščito.«
»Čeprav je Slovenija država, kjer je podkupovanje redko, ne moremo optimistično gledati na porast števila tistih vprašanih, ki so v zadnjem letu plačali podkupnino, še posebej je opazna podvojitev izkušenj s podkupovanjem v zdravstvu.«
»Več kot 18 odstotkov vprašanih je uporabilo zveze za dostop do javnih storitev, kar je treba nasloviti, čeprav gre za drugi najnižji odstotek v EU-ju.«
»Zdi se, da razprave o reformah za učinkovitejše preprečevanje korupcije v Sloveniji ni, naši pozivi k učinkovitejši zaščiti žvižgačev, potrebnosti novega programa za transparentnost in integriteto ter preventivnih ukrepih pri načrtu za okrevanje pa so naleteli na gluha ušesa.«
»V letu 2020 smo v Sloveniji sprejeli dva pomembna akta, novelo zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in kodeks etike poslank in poslancev, a se zdi, da smo se s tem prehitro zadovoljili.«
»Tudi v Sloveniji ob epidemiji spremljamo tveganja pri porabi javnih sredstev, skrbijo pa tudi trendi, ki razkrajajo temelje nacionalnega sistema integritete, na primer napadi na novinarje, medijske hiše, nevladne organizacije in neodvisne nadzorne institucije.«
»Razumemo, da so v teh razmerah potrebni rigorozni ukrepi in da mnoge institucije delujejo v okrnjenih sestavah. Kljub temu pa smo mnenja, da je ukrep pretiran in predstavlja nevarno prakso pri omejevanju dostopa do informacij javnega značaja.«
»Ob poizkusih prevar pri nakupu zaščitne opreme in negotovosti, ali so bila javna sredstva oškodovana ali ne, onemogočanje preglednosti nad porabo javnih sredstev vzbuja dodatno negotovost in dvome pri državljanih.«
»Še vedno čakamo na sprejetje novele krovnega zakona, zakona o integriteti in preprečevanju korupcije (ZIntPK), pa tudi na nekaterih drugih področjih zaostajamo z reformami. Ker je stanje skoraj nespremenjeno oziroma je dinamika priprave ukrepov po naši oceni prepočasna, poziv o nujnosti sprememb ponavljamo. Ob noveli ZIntPK nas že čakajo še drugi izzivi, kot je denimo implementacija direktive EU-ja o zaščiti žvižgačev, torej področju, kjer je Slovenija prav tako obstala na mestu.«
»Dolgotrajnost postopkov onemogoča izvajanje nadzorne funkcije civilne družbe in še dodatno zmanjšuje transparentnost porabe javnih sredstev ter posledično šibi že tako omajano zaupanje državljanov v delovanje javnih institucij.«
»Domišljija pri maščevanju proti žvižgačem nima meja, zato je dobro, da direktiva prinaša jasen okvir zaščite.«
»Slovenija nima samostojne zakonodaje na tem področju. Zaščita žvižgačev je področje, ki zelo hitro napreduje, predvsem zaradi svojih razsežnosti in kompleksnosti.«
»Ta je navedeno uslužbenko, kljub temu da je imela, sodeč po javno dostopnih podatkih, podobne težave z izginotjem gotovine že v eni prejšnjih služb, najprej zaposlil, potem pa ji je ob odkritju nepravilnosti omogočil, da je sama podala odpoved delovnega razmerja.«
»Na to novelo čakamo dolgo. Predolgo. Vlado pozivamo, naj čimprejšnji sprejem sistemskih ukrepov za učinkovitejše preprečevanje korupcije, vključno z novim programom vlade za krepitev integritete in transparentnosti, ter čimprejšnja novelacija zakona o preprečevanju korupcije postaneta ena od njenih prednostnih nalog.«
»Kljub večkratnim pozivom TI Slovenia tudi ta sklic DZ-ja še ni sprejel etičnega kodeksa za poslance in poslanke, čeprav k sprejetju poziva Skupina držav proti korupciji ‒ Greco. Neizpolnjevanje mednarodnih priporočil in zavez s področja integritete in preprečevanja korupcije meče slabo luč na vse javne institucije.«